27 Aralık 2012 Perşembe

Newcastle Gezisi

Herkese tekrardan merhaba. İngiltere'yi aşağıdan yukarı batı istikametinde kat ettikten sonra, şimdi dönüş yolundayız. Edinburgh'tan çıktıktan sonra aşağıya doğru, bu sefer doğu istikametinde yol alacağız. Gezimizin planlanan kısmının yarıdan fazlası bitti. Dönüş yolumuz üzeri uğrayacağımız şehirler; Newcastle, York, Leeds ve Peterborough olacak. Bunlardan Newcastle'a ikindi vakti ulaşacağız ve gece burada konaklayacağız.

Aslında Newcastle bizim için bir konaklama şehri olduğu için buraya ait büyük bir gezi planımız olmadı. Gerçi internet üzerinde yaptığım araştırmalarda şehrin pek fazla gezilecek bir yeri olmadığını görsem de biz kalacağımız yere gitmeden önce şehir merkezine uğrayıp biraz şehri gezmeyi planlıyoruz.

Newcastle'a gelen herkesin (ister gezmeye-ister yol üzeri geçip gitmeye) uğraması gereken yerlerin başında "Quayside" bölgesi geliyor. Yani rıhtım bölgesine. Şehrin en ilgi çekici yeri, belki de tek ilgi çekici yeri :) Açıkçası bilemiyorum, internet üzeri araştırmalarım da bu şehre ait çok fazla turistik bilgiye ulaşamadım. Ama quayside yani rıhtım bölgesi değişik köprüleri ve ilginç mimariye sahip binaları ile görülmeye değer. Bunların başında "Tyne Bridge" geliyor. Onun dışında "Millenium Bridge" ve "The Sage Gateshead Concert Hall" da hemen dikkatinizi çekecektir.

Bizim gezimiz rıhtım bölgesi ile sınırılı oldu, şehrin diğer bölgelerini gezme imkanımız olmadı. Bu bölgeyi gezdikten sonra doğrudan kalacağımız otele gittik. Bu nedenle rehberim burada sona eriyor. Aşağıda paylaşacağım birkaç fotoğraf ile Newcastle yazımı sonlandıracağım.

Yarın sabah erkenden kalkıp İngiltere'nin en ünlü tarihi şehirlerinden birine, York'a gideceğiz. Yani Newyork'luların atalarının yaşadığı şehre :) Yorucu bir gün olacak. Bu nedenle şimdilik hoşçakalın.

Diğer yazıda görüşmek ümidiyle sağlıcakla kalın..

(Bu gezi Temmuz 2012 tarihinde yapılmıştır.)

Tyne Bridge

The Sage Gateshead Concert Hall

Millenium Bridge

The Saga Gateshead ve Tyne Bridge

Not: İsmini bilmiyorum ama içinde tren yolu olan dev bir köprü.

1. öncelikle bu yazıyı bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim. Bununla birlikte dünyayı gezmeniz güzel bir şey ancak anlatımınız kötü. Örneğin newcastle ın doğasını, insanını, mekanlarını, manzarasını, güneşini, yapıların mimarisini, pazarlarını v.s daha ayrıntılı bir şekilde anlatsanız daha iyi olur.

1. Evet kimi konularda haklısınız ama yazıda da belirtiğim üzere Newcastle bizim için yol üstü bir konaklama şehriydi. Söylediklerinizi yapabilmek için ise sadece şehri bir turist olarak gezmek yetmez, orada yaşamakta gerekir.