21 Temmuz 2014 Pazartesi

Budapeşte Gezi Rehberi

Uzun bir aradan sonra herkese merhaba. Bu yıl yine bir Easter tatilini boş geçmedim ve önce Budapeşte Gezi Rehberi ardından gelecek olan Prag Gezi Rehberi ile karşınızdayım. Geçen yıllarda yaptığım gezi planlarına benzer bir plan beni Budapeşte ve Prag yollarına düşürdü. Türkiye'de geçirilen 10 günlük bir Easter tatilinden sonra İngiltere dönüş biletlerinin pahalı olması beni ucuz bilet aramaya; o da İstanbul-Budapeşte-Prag-Londra arası geçecek 4 günlük bir yolculuğa itti. Türkiye tatili dönüşü fırsattan istifade uzun zamandır ziyaret etme hayali içinde olduğum iki Doğu Avrupa ülkesi Budapeşte ve Prag'ı da görmüş oldum.


Buda Kalesinden Manzara
Rehbere başlamadan önce gezdiğim bu iki şehri de çok beğendiğimi ifade etmeliyim. Beklentilerimi fazlasıyla karşıladılar. Genelde gezi planlarında dikkatinizi çekecektir; Budapeşte-Viyana-Prag ziyaretleri bir üçleme gibi sunulur. Buna sebep bu şehirleri içeren üç ülkenin(Macaristan, Avusturya ve Çek Cumhuriyeti) birbirine komşu bir çizgi halinde olmaları ve bu şehirler arası tren veya otobüs ile ulaşımın oldukça rahat ve kolay olmasıdır. Ben Viyana'yı es geçerek iki gün Budapeşte ve iki gün Prag olmak üzere dört günlük gezi planı yapmıştım. Aslında uçak biletleri ve tatil dönüşüm o şekilde uygun geldi. Fırsatım olsaydı birkaç gün daha ekleyip araya Viyana'yı da sıkıştırabilirdim ama ona zamanım yoktu. Araya da sıkıştırmadım, size de tavsiyem her şehre en az iki günlük bir süre koyarak bir haftalık bir tatil ile bu üç şehri de gezme görme şansına sahip olabilirsiniz.

Gezinini başlangıç noktası İstanbul olarak düşünürsek Budapeşte'ye ulaşım için en ekonomik alternatif Wizz Air Havayolu şirketi. Wizz Air bir Macar firması ve İstanbul-Budapeşte arası oldukça uygun fiyata bilet imkanı sunuyor. Onun dışında Türk Hava Yolları'nın da Budapeşte'ye uçuşu mevcut. Wizz Air Sabiha Gökçen'den, Türk Hava Yolları ise Atatürk Havalimanından uçuş yapıyor. Budapeşte de indikleri havalimanı ise Budapest Airport 2B No'lu Terminal. Çok büyük bir havalimanı değil, hemen havalimanın içinde turizm ofisini veya kapıdan çıkınca sol tarafta sizi şehir merkezine götürecek otobüsü göreceksiniz. Birazdan tüm yapacaklarınızı ayrıntılı olarak açıklayacağım.

Öncelikle Macaristan ile ilgili birkaç bilgi vereyim. Macaristan Avrupa Birliği üyesi, Doğu Avrupa ülkesi, dil olarak Hungarian (Macarca) dilini konuşur, para birimi olarak ise Hungarian Forint'i kullanır. Hungarian Forint'i Türkiye'de döviz bürolarında pek bulunmayan bir para birimi. Turistik mekanlarda (yemek, alışveriş, v.s.) Forint ücretinin yanında Euro'da ücreti de yazmakta. Ama tabii ki Euro ile alışverişin biraz daha pahalıya geldiğini varsaymanız gerekir. Benim bu gezide yaptığım en büyük acemiliğim ise yanıma hiç Euro almamak oldu. Forint'i ATM'den çekmeye karar vermiştim ve öyle de yaptım ama yanıma tedbiren az da olsa biraz Euro alsam iyi olurmuş onu gördüm. Sizde ister paranızı ATM'den çekin isterseniz döviz bürosundan cebinizde biraz Euro'nuz olsun. En son şunu ekleyeyim; Forint Türk lirasına göre değeri düşük bir para birimi. 1 Türk Lirası (tahmini) 100 Hungarian Forint'e denk geliyor. Alışverişlerde verdiğiniz Forint'in Türk para birimi olarak karşılığını öğrenmek istiyorsanız en basit yöntem verdiğiniz parayı 100'e bölmek olacaktır. Mesela otobüs biletine verdiğiniz 350 Forint'in karşılığı (100'e böldüğünüzde) 3.5 TL civarı yapmaktadır. Bu da aslen Matematikçi bir bloggerin size küçük bir kıyağı olsun :)

Parlamento Binası
Gelelim gezimizin merkezi Macaristan'ın başkenti Budapeşte'ye. "Çok gezen mi bilir? Çok okuyan mı?" sorununun cevabı olarak "gezenler" diyenleri haklı çıkartacak bir açıklama da bulunayım; BudaPeşte şehri Tuna nehrinin ortadan ayırdığı iki yakadan oluşmakta. Bir tarafı Buda, diğer tarafı ise Peşte. (Budapeşte'ye gitmesem bunu nereden bilecektim:) Şehrin Buda tarafı tepelik, Peşte tarafı ise düzlük. Tabii şehrin hangi tarafında ne olduğunu bilmek gezinizi planlarken size yardımcı olacaktır. Ben sizlere Budapeşte gezi rehberini sunarken buna dikkat edeceğim ve Buda ve Peşte yakasında ziyaret edilecek yerleri ayrı ayrı sizlere anlatacağım.

Ama öncelikle gezi planına baştan başlayalım. Havalimanına indiniz ve öncelikle otelinize gitmek istiyorsunuz. Eğer üzerinizde Forint yoksa hava limanındaki ATM'lerden işinizi görecek kadar Forint çekebilirsiniz. Havalimanındaki turizm ofisine uğrayıp şehrin bir haritasını alın ve turizm ofisinin hemen ilerisindeki resmi bilet satış bürosundan size şehre ulaştıracak otobüs için biletinizi alın. Çıkışta sizi karşılayan taksicileri başınızdan savdıktan sonra, soldan ileriye doğru yürüdüğünüz de biraz ileride sizi şehre götürecek 200E numaralı otobüs durağını göreceksiniz. Bu otobüs sizi M3 numaralı metro hattının başlangıç durağı Kobonya-Kispets durağına götürecek. Bu noktadan sonra metro vasıtasıyla şehrin istediğiniz bölgesine gidebilirsiniz. Eğer sadece otobüs kullanacaksanız single ticket (350 HUF, şoförden alındığında 450 HUF) satın alabilirsiniz. Single ticket ile sadece tek yön tek araç kullanabiliyorsunuz. Bu nedenle size tavsiyem eğer otobüsten sonra metro ile yolunuza devam edecekseniz transfer ticket (530 HUF) alın. Otobüsten indikten sonra aynı bilet ile yolunuza devam edersiniz.

Sırası gelmişken şimdi size Budapeşte'de ulaşımı anlatmaya çalışayım.

Merkez Sinagogu
Her turistik şehirde olan Hop On-Hop Off otobüsler bu şehirde de var. Kısa süreli ziyaret edenler için bu otobüsler oldukça güzel fırsatlar sunmasına rağmen ben pek tercih etmiyorum. Genelde ulaşımı yürünebilecek mesafe de ise yürüyerek, uzak ise en uygun ulaşım aracını kullanarak seyahat ediyorum. Budapeşte'de de yeri geldi yürüdük, yeri geldi metro, otobüs veya tramvay kullandık. Onun için ben sizi şehir içi ulaşım konusunda bilgilendirmeye çalışacağım. Budapeşte'de oldukça güzel bir ulaşım ağı mevcut. Bu konuda pek sıkıntı yaşamayacağınız söyleyebilirim.

Kullanabileceğiniz bilet türleri;

- Single ticket(vonaljegy); fiyatı 350 HUF (şoförden alındığında 450 HUF), tek yön kullanılabiliyor, metro hatları içinde değişime izin var, kullanım süresi 60 dakika.
- Block of 10 tickets(10 db-os gyujtojegy) ; fiyatı 3000 HUF, 10'lu tek bilet olarak düşünün.
- Transfer ticket(atszallojegy); fiyatı 530 HUF, şehir içi tüm ulaşım araçları arasında bir transfere izin veriyor ve kullanım süresi 90 dakika.
- Budapest 24-hours travelcard(Budapest 24 oras jegy); fiyatı 1650 HUF, alındığı andan itibaren 24 saat tüm şehir içi ulaşım araçlarında kullanılabiliyor.
- Budapest 24-hours group travelcard(Budapest csoportos 24 oras jegy); fiyatı 3300 HUF, alındığı andan itibaren 24 saat tüm şehir içi ulaşım araçlarında kullanılabiliyor, aynı araçta birlikte seyahat eden 5 kişiye kadar gruplar bu bileti kullanabiliyor. (yazarın notu) Bu bilet küçük gruplar için oldukça ekonomik ve mantıklı bir tercih olarak görünüyor.

Tüm bilet türleri hakkında bilgi almak için BKK web sitesini ziyaret edebilirsiniz; http://www.bkk.hu/en/prices (İngilizce)

Szent Istvan Basilika
Ben ilk gün şehir merkezindeki otelime ulaşmak için transfer ticket'i kullandım, sonra otelime yakın olan turistik mekanları yürüyerek dolaştım. Gezinin ikinci günü ise günlük seyahat kartı satın alarak ulaşım sorununu çözdüm. Sizler de tatil planınıza uygun bir ulaşım metodunu tercih edin; çünkü şehrin tüm turistik yerleri yürünecek mesafede değil ve bir kısmında ulaşım aracı kullanmak zorunda kalacaksınız. Biletlerle ilgili son önemli uyarım ise; metroda trene binmeden önce, tramvay ve otobüslerde ise bindikten sonra küçük turuncu makinelere biletlerinizi onaylatmanız gerekiyor, biletiniz onaylatınca üzerine tarih işleniyor ve başka yolculuklarda bir daha kullanılamıyor(günlük seyahat kartları hariç). Bilet kontrolcüleri bazen metro girişte, bazen ise metro çıkışta (baskın yapar gibi) bilet kontrolü yapabiliyor. Ben iki günlük ziyaretim esnasında bir defa metro girişte bir defa da çıkışta iki defa kontrole denk geldim. Ayrıca biletlerinizi tüm yolculuk esnasında üzerinizde taşımanız ve herhangi bir kontrol esnasında ibraz etmeniz gerekiyor. Geçersiz bilet ile seyahat etmenin cezası 8000 HUF. Ben yolculuk boyunca çok defa kontrole denk gelmeden yolculuk ettim ama siz yine de risk almayın ve her zaman biletinizi onaylatın :)

Gelelim Budapeşte'de gezilecek yerler rehberimize...

Buna kısma başlamadan önce beni bu gezide en çok zorlayan bir noktayı söylemek istiyorum. Tüm gezilerime hazırlıklı giderim, her zaman bir gezi planım vardır. Bu geziye gitmeden önce de hem Türkçe hem de İngilizce sitelerden ziyaret edeceğim yerlere ait notlar aldım. Yalnız oraya vardığımda hiç düşünemediğim bir sorunla karşılaştım. Elime bir Budapeşte haritası aldığımda benim elimdeki notlarla haritadaki isimlerin birbirine hiç uyuşmadığını fark ettim. Mesela ben internetten kale tepesini "Castle Hill" diye not almışım haritada "Varhegy" yazıyor, parlamento binasını "Parliament House" diye not almışım haritada "Orszaghaz" yazıyor. Yani haritada gezilecek yerlerin isimleri İngilizce değil Macarca yazıyordu ve şehri tanıyasıya kadar neresi neresidir diye bayağı bir bocaladım. Halbuki haritayı da havalimanından almıştım. Sizin de böyle bir problemle karşılaşmamanız için şehrin turistik yerlerinin Macarca dilindeki karşılığındaki isimlerini de not almanızı tavsiye ediyorum. Ben aşağıda gezilecek yerleri yazarken Macarca, İngilizce ve Türkçe karşılıklarını yazmaya çalışacağım.

Budapeşte'te ziyaret edilecek yerleri toplu olarak yazmak gerekirse;

Buda tarafı;

- Gellert Hegy (Gellert Hill - Gellert Tepesi)
- Varhegy (Castle Hill - Kale Tepesi)
- Gül Baba Türbesi

Peşte tarafı;

- Orszaghaz (Parliament House - Parlamento Binası)
- Szent Istvan Basilika (St. Stephen's Basilica)
- Dohany Utcai Zsinagoga (Central Synagogue - Merkez Sinagogu)
- Andrassy Ut (Andrassy Avenue - Andrassy Caddesi)
- Hosok Tere (Heroes' Square - Kahramanlar Meydanı)
- Termal Havuzlar
- Varosliget (City Park - Şehir Parkı)
- Vaci Utka (Vaci Street -Vaci Caddesi)
- Nagycsarnok (Market Hall)

olarak özetleyebiliriz.

(Not: Yukarıdaki sıralamalar gezi planına uygun olarak yapılmıştır.)

Ayrıca Buda ile Peşte'yi birbirine bağlayan köprülerden en ünlüsü olan Szechenyi Lanchid (Chain Bridge - Zincirli Köprü) ve yine iki yaka arasında kalan Margit Sziget (Margaret Island - Margaret Adası) ziyaret edilecek belli başlı yerler arasında sayılabilir.

Birazdan tüm yukarıda yazdığım yerler hakkında ayrıntılı olarak bilgi vereceğim. Şimdilik kafanızda şehri canlandırmaya çalışıyorum.


Balıkçı Burcu
Öncelikle Buda tarafı ile başlayalım. Budapeşte'nin  Buda tarafı için yarım günlük bir gezi yeterli olabilir. Geziye kale tepesine çıkarak başlayabilirsiniz. Peşte tarafını tam karşıdan güzel gören bir manzarası var. Buradan Parlamento Binası, Zincirli Köprü ve Tuna Nehrinin güzel fotoğraflarını yakalayabilirsiniz. Buda kalesine çıkmak için iki seçeneğiniz var. Ya yürüyerek ya da füniküler ile. Eğer ziyarete Peşte tarafından geliyor iseniz Zincirli Köprü'yü yürüyerek karşıya geçtiğinizde hemen ileride sizi kaleye çıkaracak füniküleri görebilirsiniz. Yürüyüş yolu ise fünikülerin solundan yukarıya doğru giden yol. Benim size tavsiyem yürüme yerine füniküler ile yukarıya tek yön gidiş bileti alın, aşağıya yürüyerek inin. Kale oldukça yüksek sayılabilecek bir mesafe de geziye yorularak başlamak iyi bir seçenek olmayabilir. Ayrıca aşağıya inerken füniküler ve zincirli köprüyü içine alan güzel fotoğraflar yakalama şansına sahip olacaksınız. Buda Kalesi oldukça geniş bir alana sahip. Kalede ziyaret edilecek başlıca yerler; Kraliyet Sarayı (Royal Palace - Kiralyi Palota), Matthias Kilisesi (Matthias Church - Matyas Templom) ve Balıkçı Burcu (Fisherman's Bastion - Halaszbastya) sayılabilir. Burada özelikle Balıkçı Burcu oldukça güzel bir mimari yapıya ve manzaraya sahip. Tepede en az iki üç saatinizi geçirebilirsiniz.

Tepeden iki not; hareketsiz duran nöbetçi askerler gerçekten işini iyi yapıyor, ben onları ilk maket sanmıştım :) Diğeri de balıkçı burcunda kartalı ile fotoğraf çektiren bir adam var. Normalde bu tür şeyler pek ilgimi çekmez ama bir Beşiktaşlı olarak benim de kartalla bir fotoğrafım olsun istedim. Bu arada kartal ile poz vermenin fiyatı 5 Euro. Hiç pişman değilim :)

Kaleden indikten sonra yine Buda tarafında olan Gül Baba Türbesi'ni ziyaret etmek iyi bir seçenek olabilir. Yürüme yarım saat mesafede ama bence en iyisi otobüs veya tramvay kullanmak. Margaret Adası'nı kesen köprüye (Margit hid) geldiğinizde otobüs veya tramvaydan ineceksiniz. Margit Bulvarından yukarı doğru yürüyün, Török(Türk) Caddesini geçin, Mecset(Mescit) Caddesine doğru sağa dönün ve biraz ilerleyince solda Gül Baba Türbesine çıkan kıvrımlı yokuş bir yol göreceksiniz. Yokuş yolun sonu türbeye çıkıyor. Soldaki haritaya bakarak gideceğiniz yolu tahmin edebilirsiniz. 


Gül Baba Türbesi
Gül Baba Osmanlı İmparatorluğu zamanında Kanuni Sultan Süleyman'ın daveti üzerine Buda'ya gitmiş bir bektaşi dervişi. Bektaşi hoşgörüsü ile oradaki halkın da sevgisini kazanmış olan Gül Baba Budin Savaşında şehit düşüyor ve şu an da Gültepe olarak bilinen tepeye defnediliyor. Ziyarete gittiğinizde türbeyi ziyaret gelmiş başka Türklerle karşılaşma ihtimaliniz yüksek. İnsan Avrupa'nın ortasında bir Türk türbesi görünce değişik duygulara kapılıyor. Türbeyi ziyaret edip, dualarımızı ettikten sonra yolumuza devam ediyoruz.

Son olarak Buda tarafında bulunan Gellert Tepesi de ziyaret edilecek yerlerden birisi. Açıkçası buraya ben çıkmadım. Gellert Tepesinden oldukça güzel şehir fotoğrafları çekildiği söyleniyor. Yalnız birisi bu tepeye nasıl çıkıldığını bana da söylerse çok sevinirim, çünkü internette çoğu blogger bu tepeden bahsediyor ama nasıl çıkıldığından bahsetmiyor :) Tahminim ya yürüyerek ya da otobüsledir, ama benim vaktim biraz sınırlı olduğu için Gellert tepesine çıkmak için şartlarımı pek zorlamadım, Buda Kalesinden gördüğüm şehir manzarası ile idare ettim :)


Bu kısmı atlıyor ve kendi planıma devam ediyorum. Gül Baba türbesini ziyaret ettikten sonra yol üstünde olan Margaret Adasına uğranıp orada bir gezinti yapılabilir. Oradan sonra en iyi seçenek Peşte tarafında yer alan Budapeşte Parlamento binasını görmeye gitmek. Parlamento binası Tuna nehri tarafından görünen kısmı kadar arka tarafında da muhteşem bir görüntüye sahip.

Kahramanlar Meydanı
Gelelim Peşte'nin diğer yerlerine. Yine Zircirli Köprü'ye yakın mesafede Szent Istvan Basilika'sı  ve Merkez Sinagog'u var. Bunlar birbirine çok yakın olmasa da hepsi yürünecek mesafedeler. İki tarihi mekanın arasında olan Andrassy Caddesinden ileriye doğru yürüdüğünüzde yolun sonunda Kahramanlar Meydanı'na varıyorsunuz. Oldukça uzun bir cadde (yürüme yarım saat) ama yol üzerindeki tarihi binaları, ünlü alışveriş mekanlarını görmek için yürümenizi tavsiye ederim. Ayrıca ünlü opera binası da bu cadde üzerinde bulunmakta. Yolun sonuna geldiğinizde Kahramanlar Meydanı sizi karşılıyor. Bu meydana geldikten sonra meydanın arkasında bulunan şehir parkına muhakkak bir uğrayın. Çok güzel bir havası ve insanı dinlendiren bir atmosferi var. Ayrıca Budapeşte'nin ünlü hamamları da bu meydanın arkasında yer almakta. Size herhangi bir hamamı tavsiye edemiyorum ne yazık ki, çünkü benim de kaplıcaları tecrübe edecek vaktim hiç olmadı. Burada aynı zamanda bir hayvanat bahçesi de bulunmakta. Türkiye'den Budapeşte'ye kadar gelipte hayvanat bahçesi ziyaret etmenin size bir artısı var mı pek emin değilim. Beni sorarsanız; tabii ki ziyaret etmedim.

Market Hall
Peşte tarafının bir diğer ünlü caddesi Vaci Utca. Bu da bizdeki İstiklal Caddesi'nin bir benzeri. Onun yerini tutar mı, tutmaz :) Bu cadde üzerinde hediyelik eşya dükkanları, mağazalar ve kafeler bulunmakta. Cadde üzerindeki en ünlü mekanlardan birisi Gerbaud. 150 yıllık tarihi bulunan bu kafe, diğer kafelere göre biraz daha pahalı olsa da ziyaret edilip en azından bir kahve içilmeyi hak ediyor. Bu tarz bir mekana diğer örnek ise Boscolo Hotel'in alt katında bulunan New York Cafe. Bu iki mekandan en az birini ziyaret edin derim. Gerbaud Vaci Utca üzerinde iken, New York Cafe Erzsebet Bulvarı üzerinde. Siz en iyisi gitmeden önce her iki mekanın yerlerini iyi öğrenin de gidince mekan aramayın.

Vaci Utca caddesinin sonuna kadar gittiğinizde varacağınız yer ise Market Hall. Burası oldukça büyük bir kapalı çarşı. Alt katında gıda maddeleri satılırken, üst katında ise hediyelik eşyalar satılmakta. Hatıralık eşyalarınızı buradaki çarşıdan alabilirsiniz.

Ben diğer gezi rehberlerimde olduğu gibi burada da yemek kısmını boş geçiyorum. Blogta daha önce de belirttiğim gibi her mutfağa açık bir insan değilim. Çoğunu denemişimdir ama daha şimdiye kadar Türk mutfağı ve Akdeniz mutfağı dışında bu da güzelmiş dediğim damak tadıma uygun bir mutfakla karşılaşmadım henüz. Araştırmalarımdan edindiğim izlenime göre Macarlar yağlı ve etli yemeklerden hoşlanıyorlar ve en ünlü yemeklerinden birisi Gulash çorbası. Denemek isteyen bunu deneyebilir herhalde. Ayrıca Budapeşte'de bol miktardan Török Etterem(Türk Restorantı) görebilirsiniz. Tabii Avrupa'da Türk restorantı deyince aklınıza ilk kebapçı gelmeli :)

Otel tavsiyesi de nadiren ederim ama bu sefer gittiğim otelden çok memnum kaldım, rahatlıkla tavsiye edebilirim. Senator Apartments Budapest; metroya, alışveriş yerlerine ve restoranlara yakın, Zincirli Köprü, Szent Istvan Basilika ve Merkez Sinagog'a yürüme mesafede. Oldukça temiz ve imkanları bol bir oteldi. Aynı zamanda o civardaki otellere göre fiyatı da oldukça iyiydi. Bir bakın derim.

Son olarak birkaç not daha ekleyip Budapeşte gezi rehberimi sonlandıracağım. Şehrin özellikle Tuna kıyısını hem gündüz hem de gece görmenizi tavsiye ederim. Parlamento Binası, Buda Kalesi, köprüler gece çok güzel ışıklandırmaya sahipler. Manzarayı doyasıya seyretmek için tekne turuna katılabilirsiniz. Ayrıca Buda tarafında 19 numaralı tramvay hattı, Peşte tarafında ise 2 numaralı tramvay hattı Tuna nehri boyunca size güzel manzaralar sunuyor.

Hatırladığım her şeyi yazmaya çalıştım ama buna rağmen gezinin kimi kısımları eksik kalmış olabilir, onları da farklı bloglardan tamamlarsınız artık. Geziyi Nisan 2014'te yaptım, Mayıs 2014'te yazmaya başladım Temmuz 2014'te ise tamamladım :) Tembellik değil, meşguliyet. Buna sıra gelmedi bir türlü, kusura bakmayın ;)

Budapeşte'den biz çok hoşlandık. Sizin de hoşlanacağınızdan eminim. Bundan sonraki durağımız olan Prag'a Budapeşte'den otobüs ile gittik. Gezinin o kısmını ise Prag Gezi Rehberi'nde açıklayacağım.

Yani, Prag Gezi Rehberi'nde görüşmek dileğiyle...

Sağlıcakla kalın.

Ahmet Kahya

8 yorum:

  1. Budapeste'deyim ve gezi için kapsamlı yazı arıyordum. Gerçekten açık ara farkla harika bir anlatım olmuş. Teşekkür ederim. Bakalım ne kadarını gorebilecegiz☺

    YanıtlaSil
  2. bu yıl nisan ayında orada olmayı planlıyorum yazınız bize çok yararlı olacak teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler,çok aydınlatıcı oldu,kocaman bi liste yaptım kendime :)

    YanıtlaSil
  4. detaylı bilgilendirme için teşekkürler.. konaklamada tavsiyenize göre ilerledim :)

    YanıtlaSil
  5. Cok faydsli olacak gezimde tamamen sizin rotanizi uygulayacagim tesekkurler

    YanıtlaSil
  6. Güzel çalışma olmuş ama biraz yetersiz sanki. :) Seyahatim sırasında bu mekanların çoğuna sizin sayenizde gittim teşekkürler fakat görülmesi gereken o kadar çok yer var ki. Blogları keşfederek mesela http://www.gezirehberleri.com/budapestede-nereye-gidilir/ adresini okuduktan sonra hemen kendimi sokağa attım. Her sokakta ilgi çekici bir bar beni bekliyordu. Turistik ve tarihi açıdan süper bir yer. Herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgi alanlarınıza göre evet olabilir. Soğuk bir havada yaptığım 1,5 günlük bir geziydi; hamamlar hariç ben öncesinde araştırıp görmek istediğim hemen hemen her yeri gördüm. Eksikler muhakkak olacaktır ;) Evet Budapeşte çok güzel bir şehir ama benim favorim her zaman Prag.

      Sil
  7. Tekrar gidesim ayni yerlere bir daha bakasim geldi. Kalemine saglik gercekten. Budapeste gitigimizde cok vakit kaybetmek ve sehri oykuleriyle ogrenmek icin lokal turk rehbehleri bulduk. Hic bulamiyacagimiz sakli yerleri ve verdikleri tahsiyelerle tatil harika gecti.Gidenlere faydasi olur diye bilgilerini paylastim. www.budapestetur.com - Sehir yuruyus turlar harika. Mohaca gitmek isterdik ama 2 güne sığdırmak mümkün olmadı.

    YanıtlaSil